---------------------------------------------------------
Poniedziałek 20.04.2020r.
1.Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę! Książka (s. 64–65). ( Załącznik Oszczędzajmy wodę).
2.Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce. Książka (s. 64–65).
Rodzic zadaje pytania:
− W jaki sposób Ada myła zęby?
− Dlaczego należy oszczędzać wodę?
3.Rozmowa na temat sposobów oszczędzania wody. Dziecko z pomocą rodzica, podaje sposoby oszczędzania wody.
Przykłady:
− branie prysznica zamiast kąpieli w wannie,
− dokładne zakręcanie kranu przed wyjściem z łazienki,
− gromadzenie wody deszczowej i podlewanie nią roślin w ogrodzie.
4.Karta pracy, cz. 2, nr 37.
Dziecko:
− ogląda obrazki,
− opowiada, co robi Ada z mamą,
− mówi, jak należy dbać o rośliny,
− w każdej doniczce rysuje jeden kwiatek,
− liczy, ile w sumie jest kwiatków we wszystkich doniczkach.
5.Słuchanie piosenki ,, Nasza planeta” https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
Wtorek 21.04.2020r.
1.Nauka piosenki ,, Nasza planeta” https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
2.Ćwiczenie oddechowe – Piórko.
Sztuczne piórko dla dziecka, nagranie piosenki ,, Nasza planeta” .
Dziecko wykonuje dowolne improwizacje ruchowe w rytmie nagrania. Dziecko trzyma piórko. Podczas przerwy w muzyce dziecko unosi piórka na wysokość głowy, wypuszcza je z dłoni i zaczyna w nie dmuchać. Stara się, żeby piórko nie spadło na podłogę.
3.Wysłuchanie wiersza Iwony Róży Salach Ogrodnicy.
Rodzic czyta dziecku wiersz.
Idą, idą ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię, aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką. Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki na nasze grządeczki.
4.Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza.
Rodzic pyta dziecko:
− Dokąd idą dzieci?
− Co dzieci niosą ze sobą do ogrodu?
− Co dzieci będą robiły w ogrodzie?
5.Karta pracy, cz. 2, nr 38.
Dziecko:
− mówi, do czego służy konewka,
− nazywa, z pomocą osoby dorosłej, przedmioty, które są na zdjęciach,
− mówi, do czego one służą,
− rysuje po śladzie rysunku konewki: zaczyna od czerwonej strzałki, potem od niebieskiej, a na końcu – od zielonej,
− ozdabia konewkę według własnego pomysłu.
6.Zabawa paluszkowa według Krzysztofa Sąsiadka – Biedronka.
Rodzic prosi dzieci o naśladowanie jego ruchów; wyciąga przed siebie obie dłonie i recytuje wierszyk. Podczas kolejnych wersów rodzic palcami jednej ręki dotyka palców drugiej ręki, zaczynając od najmniejszego. Na koniec wykonuje dłonią zygzaki i unosi ją ku górze.
Biedronka mała robaczki spotkała: z tym się przywitała, tego pogłaskała, temu pomachała, tego zabrać chciała, z tym się pożegnała… i do nieba poleciała.
Powtarzamy zabawę kilka razy.
Następnie przekazujemy dzieciom ciekawostkę na temat znaczenia biedronek w przyrodzie. Biedronka to pożyteczny chrząszcz. Zjada mszyce, które żywią się sokami roślin uprawianych w ogrodzie.
JĘZYK ANGIELSKI
Witam serdecznie!
Pracę na dzisiaj i jutro zamieściłam w załączniku.
Pozdrawiam
M.Bednarek
Środa 22.04.2020r.
1.Karta pracy, cz. 2, nr 39.
Dziecko:
− odpowiada na pytanie, czy zna kwiaty przedstawione na rysunku,
− nazywa kwiaty z pomocą osoby dorosłej.
2.Karta pracy, cz. 2, nr 39.
Dziecko:
− odszukuje w naklejkach obrazki kwiatów,
− nakleja kwiaty tak, żeby ich liczba zgadzała się z liczbą kropek na skrzynkach,
− koloruje pierwszy kwiat na różowo, trzeci na pomarańczowo, a piąty – na fioletowo,
− koloruje pozostałe kwiaty wybranymi przez siebie kolorami.
3.Praca plastyczna ,,Kwitnący ogród”
Namalowanie farbami kwiatów według własnego uznania.
4.Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania – Celuj do butelek.
5 plastikowych butelek, piłeczka. Rodzic ustawia 5 plastikowych butelek tak, aby na pierwszej linii stały 2 butelki, a na drugiej linii – 3 butelki. Dziecko rzuca piłeczką tak, aby przewrócić jak najwięcej butelek. Po każdym rzucie liczy, ile butelek udało się przewrócić.
5.Nauka piosenki ,, Nasza planeta” https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
Czwartek 23.04.2020r.
1.Zagadki słuchowe – Co trzymam w ręce?
Parawan, różne przedmioty wykonane z papieru, plastiku i ze szkła, np.: 2 talerze plastikowe, 2 talerze szklane, 2 talerze papierowe.
Rodzic pokazuje zgromadzone przedmioty, wykonane z papieru, plastiku i ze szkła, i je nazywa. Demonstruje dźwięki, jakie one wydają. Następnie siada za parawanem. Wytwarza dźwięki przy użyciu tych przedmiotów, np. stuka o siebie dwoma szklanymi talerzykami. Dziecko odgaduje, co rodzic trzyma w ręce.
2.Karta pracy, cz. 2, nr 41.
Dziecko:
− ogląda obrazki,
− nazywa kolory koszy, które służą do segregowania śmieci,
− mówi, jakie śmieci do nich wrzucamy,
− łączy liniami obrazki z odpowiednimi koszami,
− koloruje odpowiednio kosze: pierwszy – na zielono, drugi – na żółto, trzeci – na niebiesko.
3.Zabawa ruchowa z elementem skłonu – Podnosimy odpady.
Dziecko wolno, spokojnie maszeruje w różnych kierunkach, wykonując skłon. Na zawołanie rodzica: Wyrzuć odpady! wykonuje jeszcze trzy kroki, odlicza i naśladuje podnoszenie odpadów, po czym prostuje się, podnosi jedną lub drugą rękę i naśladuje wrzucanie odpadów do kosza.
4.Część plastyczna. Wyprawka.
Dziecko:
- kończy rysować pojemniki na segregowane śmieci właściwymi kolorami,
− koloruje je zgodnie z kolorami konturów,
− przykleja obok każdego z nich odpowiedni rodzaj śmieci, jakie należy do niego wrzucać, zgodnie z instrukcją. Podczas pracy rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, co właśnie wykonuje.
5.Wykonanie ekologicznych instrumentów.
(plastikowe butelki, fasola, groch lub kasza gryczana, mocny klej, kartonowe pudełka, taśma klejąca.) Rodzic pyta dziecko, co można zrobić z materiałów odpadowych. Dzieci podają swoje propozycje. Rodzic proponuje wykonanie ekologicznych instrumentów. Można wykonać ekologiczne grzechotki – wsypują do plastikowych butelek fasolę, groch lub kaszę gryczaną. Rodzic szczelnie zamyka pojemnik, używając do tego mocnego kleju. Druga propozycja ekologiczne bębenki – z pomocą rodzica dziecko zakleja kartonowe pudełko taśmą klejącą. Po zakończeniu gra na instrumencie.
6.Nauka piosenki ,, Nasza planeta” https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
Piątek 24.04.2020r.
1.Wysłuchanie wiersza Ireny Róży Salach Wszędzie czysto.
Czysty dom i czysty ogród, w lesie czysto, w polu też.
Czysta rzeka i jezioro, samo zdrowie – wierz mi, wierz.
Brudu nie chce widzieć wcale ani morze, ani niebo.
Taką cichą mam nadzieję, nie wiecie dlaczego?
Bo od kogo to zależy, aby czysty był nasz świat?
By ptak śpiewał, strumyk szemrał, by w ogrodzie zakwitł kwiat?
2.Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
Rodzic pyta dziecko:
− W jakich miejscach wymienionych w wierszu jest czysto?
− Od kogo zależy czystość świata?
− Jak wygląda świat, kiedy jest czysty?
3.Karta pracy, cz. 2, nr 40.
Dziecko:
− na przykładzie tulipana nazywa części rośliny znajdujące się w kółkach,
− dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby),
− łączy części z odpowiednimi miejscami na rysunku kwiatka,
− kończy rysunki tulipanów według podanego wzoru,
− koloruje rysunki.
4.Zabawa Wiem, jak dbać o przyrodę. Rodzic pyta dziecko: Co możemy robić, by chronić przyrodę? Dziecko wypowiadają się swobodnie. Rodzic uzupełnia wypowiedź.
Przykłady zdań: Oszczędzamy wodę. Wyrzucamy śmieci do kosza. Segregujemy śmieci, wrzucając je do odpowiednich pojemników. Sadzimy drzewa i kwiaty. Nie depczemy roślin. Nie zrywamy roślin, które są pod ochroną. Nie łamiemy gałęzi. Chodzimy po chodnikach. Oszczędzamy papier.
5.Zabawa ruchowa Omiń ślimaka.
Dziecko maszeruje. Na sygnał (klaśnięcie) i wypowiedziane przez rodzica słowa ,,Omiń ślimaka” wykonuje przeskok obunóż w przód.
6.Podlanie wszystkich kwiatów w domu.
Dla chętnych dzieci dodatkowe karty pracy w załącznikach. Pozdrawiam Magdalena Stępień
-----------------------------------------------------------
Poniedziałek 27.04.2020r.
1.Słuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller ,,Jak dobrze nam zdobywać góry”. Książka s. 66–67.
2. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.
Rodzic zadaje pytania:
− Co ciekawego zobaczyli Olek i Ada podczas pobytu w górach?
− Dlaczego baca mówił językiem niezrozumiałym dla Olka i Ady?
3.Tańcząca woda – ćwiczenie oddechowe.
Dla dziecka: kubek z wodą i słomka.
Dziecko zajmuje miejsce przy stoliku. Otrzymuje kubek z wodą i słomkę. Dziecko
nabiera powietrze nosem i powoli dmucha w słomkę. Obserwuje, w jaki sposób powietrze wydostaje się z wody. Zabawę powtarzamy, zmieniając sposób dmuchania na krótki, przerywany.
4.. Jestem zadowolony – ćwiczenie artykulacyjne.
Dziecko maszeruje w dowolnych kierunkach, w rytmie dowolnej piosenki. Podczas przerwy
w muzyce rodzic zwraca się do niego:
− Uśmiechaj się, pokazując zęby, bardzo szeroko.
− Uśmiechaj się jedną stroną buzi, następnie drugą stroną.
− Uśmiechajcie się raz jedną stroną, raz drugą stroną, na zakończenie pokaż szeroki uśmiech.
5.Słuchanie piosenki ,, Tu mieszkam”.
https://www.youtube.com/watch?v=_xJ-4YgLVHc
6.Zabawy konstrukcyjne – Wysokie góry.
Dziecko buduje z klocków góry.
Wtorek 28.04.2020r.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wycinanie figur geometrycznych.
Kontury małych i dużych: kwadratów, prostokątów (narysowane na kolorowych
kartonach).
Dziecko wycina figury geometryczne.
- Zabawa twórcza Dom.
Papierowe kolorowe figury geometryczne: duży prostokąt, mały prostokąt, 2 małe kwadraty, duży trójkąt.
Dziecko nazwa figury geometryczne i przelicza je. Następnie zastanawia się, jak je ułożyć, aby utworzyły dom. Dzieci wspólnie z rodzicem układa na dużym prostokącie 1 mały prostokąt (drzwi), 2 małe kwadraty (okna); trójkąt (dach) układają na dużym prostokącie.
- Budowanie domów. Układanie figur według instrukcji.
Rodzic prosi dziecko o wybudowanie niskiego domu. Mówi:
− Wybuduj niski dom, który ma dwoje drzwi i trzy okna.
Następnie prosi dziecko o wybudowanie wysokiego domu. Mówi:
− Wybuduj wysoki dom, który ma jedne duże drzwi oraz dwa duże okna.
- Układanie figur według własnego pomysłu.
Dziecko samodzielnie buduje dom według własnego pomysłu – układa na
kartonie małe figury i duże figury. Po wykonaniu zadania przykleja figury na kartonie.
Dziecko po wykonaniu zadania opisuje swój budynek mówi, jaki dom zbudowało i jakich figur użyło.
5.Nauka piosenki ,, Tu mieszkam”.
https://www.youtube.com/watch?v=_xJ-4YgLVHc
JĘZYK ANGIELSKI
Witam!
Praca na dwa dni w załączniku.
Pozdrawiam M.Bednarek
Środa 29.04.20r.
- Karta pracy, cz. 2, nr 42.
Dziecko:
− ogląda zdjęcia na kartach,
− mówi, co na nich widać.
- Karta pracy, cz. 2, nr 42.
Dziecko:
− koloruje ramki zdjęć przedstawiających to, co kojarzy się z wsią, na zielono, a ramki zdjęć
przedstawiających to, co kojarzy się z miastem, na niebiesko,
− kończy rysować autobusy według wzoru,
− koloruje rysunki.
- Część plastyczna.
Wyprawka, karta A.
Dziecko:
− wypycha z karty pracy stajnię, 2 konie, blok, traktor, auto, skrzyżowanie z sygnalizacją
świetlną,
− ustawia odpowiednio na planszy niebieskiej elementy związane z miastem, na planszy
zielonej – związane z wsią,
− kredkami dorysowuje np. drogi, słońce, chmury, drzewa,
− na koniec układa na makietach inne elementy, np.; słomę, siano, domy zbudowane z klocków.
4.Wysłuchanie wiersza Iwony Róży Salach Wycieczka.
Rodzic czyta dziecku wiersz.
Pojedziemy na wycieczkę: wrr, wrr, wrr,
wezmę misia i bułeczkę: mniam, mniam, mniam.
Autem szybko wyruszamy: tur, tur, tur,
cały wielki świat zwiedzamy: tup, tup, tup.
Tak się kręci kierownica: brum, brum, brum,
a tak światem się zachwycam: ach, ach, ach.
Wycieraczki tak mrugają: i, i, i,
a tak w radiu jazz śpiewają: daba, daba, daba, dam.
A gdy wszystko już zwiedzimy,
to do domu powrócimy.
Posiedzimy chwilę w kątku
i zaczniemy od początku.
Pojedziemy na wycieczkę …
Dziecko próbuje recytować z rodzicem.
5.Nauka piosenki ,, Tu mieszkam”.
https://www.youtube.com/watch?v=_xJ-4YgLVHc
Czwartek 30.04.20r.
- Karta pracy, cz. 3, nr 43.
Dziecko:
− ogląda zdjęcia,
− odczytuje podpisy z rodzicem (rodzic czyta wyrazy, a dziecko mówi nazwy zdjęć),
− mówi, które z tych miejsc chciałoby odwiedzić,
− rysuje budynki po śladach.
2.Zabawa ruchowa Od gór do morza.
Rodzic zaprasza dziecko na wycieczkę. Kiedy mówi:
– góry – dziecko naśladuje wspinanie się po górach,
– miasto – dziecko spaceruje i rozgląda się,
– morze – dziecko kładzie się na dywanie i naśladuje pływanie.
- Moja rodzina – narysowanie całej swojej rodziny.
- Nauka piosenki ,, Tu mieszkam”.
https://www.youtube.com/watch?v=_xJ-4YgLVHc
- Załącznik ,,Scalanie rodzina”
Dziecko rozcina obrazek po czarnych liniach. Następnie próbuje go ułożyć i przykleja do białej kartki.
- Załącznik Dom 30.04
Pozdrawiam Magdalena Stępień
Poniedziałek 30.03.2020r.
- Zabawa ruchowa z elementem równowagi ,,Przenieś jajko”.
Dziecko przenosi jajko plastikowe( może być też piłeczka pingpongowa albo coś co ma kształt jajka) które leży na łyżce do pojemnika (miski) . Starają się utrzymać równowagę, aby jajko nie spadło z łyżki. Jeśli spadnie, podnosi piłeczkę i kontynuuje zabawę. Można także zrealizować zawody z rodzeństwem.
2.Zabawa ruchowa ,,Bociany na łące”.
Przy dźwiękach dowolnej muzyki dzieci naśladują chód bociana po wysokiej trawie (podnoszą nogi wysoko do góry). Na przerwę w muzyce zatrzymują się, stają na jednej nodze, wyciągają ręce przed siebie i klaszczą w nie. Naśladują odgłosy wydawane przez bociana, mówią: kle, kle, kle.
3. Słuchanie opowiadania ,,Ptasia narada” Barbary Szelągowskiej” czytanego przez rodzica. ( Załącznik ,,Ptasia narada”). Rodzic zadaje pytania:
- Od kogo ptaki dostały list ?
- Czego się z niego dowiedziały?
- Jakie ptaki przylatują wiosną do Polski?
4. Część badawcza ,,Jakie jest piórko”.
Potrzebne materiały: miska z wodą, piórko( może być sztuczne), folia, spryskiwacz z wodą .
Dziecko opisuje wygląd piórka. Kładzie je w misce z wodą . Dziecko obserwuje co się dzieje i próbuje formułować wnioski.
Wniosek: Piórko unosi się na powierzchni wody. Dzięki piórom ptaki unoszą się na wodzie.
Kontynuujemy zabawę. Dziecko układa piórko na foli i spryskuje je wodą. Dziecko obserwuje jak krople wody spływają z piórka. Dotykają go. Wniosek: Piórko jest suche. Wystarczy, że ptaki po deszczu otrząsną krople wody z piór i są gotowe do lotu.
Podsumowanie: Dziecko odpowiada na pytanie: Po co ptakom potrzebne są pióra?
Odpowiedź: Pióra potrzebne są ptakom do lotu, pomagają utrzymać się ptakom na wodzie. Pióra zabezpieczają ptaki przed drapieżnikami, utrzymują stałą temperaturę ciała.
Wtorek 31.03.2020r.
- Osłuchanie się z piosenką ,, Zielona wiosna”. Nauka piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM
2.Karty pracy strona 25. ( załącznik )
Zadanie 1
-Dziecko ogląda obrazki.
- Opowiada historyjkę o rodzinie bocianów.
- Dziecko mówi o tym jak wyglądają bociany i co o nich wie.
Bociany są gatunkiem chronionym w Polsce. Po powrocie z ciepłych krajów zajmuja się przebudową starego gniazda lub budują nowe.
Zadanie 2
Dziecko:
-liczy bociany,
-pokazuje palcem i mówią za osobą dorosłą : pierwszy bocian, drugi bocian itd.
- mogą też pokolorować każdemu bocianowi nogi i dziób na czerwono.
3.Zabawa konstrukcyjna. Budowanie z klocków budki dla ptaków.
4.Ćwiczenia oddechowe ,,Gdzie mieszkają żabki?”.
Potrzebne materiały: szablon jeziora( niebieski karton), żabki wycięte z papieru ( mogą być wydrukowane), słomki. Rodzic na środku stolika przykleja taśmą szablon jeziora. Dzieci za pomocą słomek przenoszą żabki do jeziora.
JĘZYK ANGIELSKI
Zachęcam w tym tygodniu do posłuchania z dzieckiem piosenki i utrwalenie liczenia do pięciu. https://www.youtube.com/watch?v=ZhODBFQ2-bQ
W załączniku przesyłam kartę pracy, która dodatkowo uatrakcyjni śpiewanie piosenki.
Małpki na karcie należy wyciąć i dziecko śpiewając może dodatkowo je liczyć.
Środa 01.04.2020r.
- Karty pracy strona 26. (Załącznik)
Dziecko:
-koloruje bociana według wzoru,
- rysuje po szarych liniach rysunków jajek
- wskazuje najmniejsze jajko i największe jajko
- Ćwiczenia równoważne ,,Pisklęta rosną” .
Dziecko maszeruje po pokoju. Na zawołanie pisklęta rosną- zatrzymuje się i wykonuje przysiad. Powoli prostuje się i wspina na palce. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3.,, Ptasie jajko”.
Masa plastyczna: mąka pszenna, olej, woda. Wszystko razem wymieszać. Składniki dozować tak aby uzyskać potrzebną gładką konsystencję . Lepimy jajka o różnej wielkości.
- Nauka piosenki ,, Zielona wiosna” – ciąg dalszy. https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM
JĘZYK ANGIELSKI
W dniu dzisiejszym nadal utrwalamy liczenie do pięciu. Dzieci śpiewają piosenkę o małpkach i kolorują kartę pracy zamieszczoną w załączniku. Zdjęcie pracy dziecka można przesłać na maila: m.bednarek@spcieladz.pl
Pozdrawiam
M.Bednarek
Czwartek 02.04.2020r.
- Zabawa ruchowa ,, Ptaki śpiewają” .
Dziecko staje na wyznaczonej linii startu. Rodzic staje naprzeciwko w drugim końcu pokoju i naśladuje odgłos wydawany przez wybranego ptaka ( np. kukułkę ). Dzieci liczą ile razy zakuka po czym wykonuje tyle samo kroków w jego stronę. Zabawa kończy się kiedy dziecko dojdzie do rodzica. Rolą można się zamieniać.
2.Improwizacja ruchowa ,,Taniec motyli” .
Dzieci zamieniają się w motyle i tańczą do muzyki: https://www.youtube.com/watch?v=PYyPTJBp6hI.
3.Praca plastyczna ,, Motyl” z rolki po papierze toaletowym. Sposób wykonania dowolny z materiałów które znajdziecie w domu.
Piątek 03.04.2020r.
- Nauka piosenki ,, Zielona wiosna” – ciąg dalszy. https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM
- Praca plastyczna ,, Bocian”.
Wykonanie z płatków kosmetycznych.( załącznik)
3.Zagranie razem z rodzicami w wybraną grę planszową.
Proszę o codzienne wysyłanie zdjęć wykonanych prac na adres e-mail m.stepien@spcieladz.pl . Pozdrawiam Magdalena Stępień
Poniedziałek 06.04.2020r.
1.,, W poszukiwaniu jajka”
Rodzic pokazuje dziecku jajko ugotowane na twardo. Prosi aby dziecko uważnie się mu przyjrzało , dotknęło i podało cechy charakterystyczne. Następnie umieszcza w nieprzezroczystym worku np..: jabłko, mandarynkę, ogórka, gruszkę, jajko itp. ( można wykorzystać to co ma się w domu ). Dziecko bez kontroli wzroku wkłada rękę do worka i odnajduje w nim jajko. Wymienia cechy jajka, która pozwoliła im odróżnić je od innych rzeczy umieszczonych w worku.
2.Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej ,,Wielkanocne pyszności”, czytanego przez rodzica.
Załącznik ,,Wielkanocne pyszności. Książka strona 60-61.
Rodzic zadaje pytania :
- Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?
- Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego ?
- O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu ?
- Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubisz najbardziej ?
- Karty pracy strona 29.
Dziecko :
- ogląda obrazek
- wymienia nazwy smakołyków, które znajdują się na stole,
- dzieli ich nazwy rytmicznie na sylaby
- rysuje po śladach rysunków babek wielkanocnych.
4.Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku ,, Kurczęta”.
Dzieci są kurczętami. Skaczą obunóż po całym pokoju, cichutko wypowiadając sylabę: pi, pi, pi. Na hasło ,,Lis się skrada”, kurczęta jak najszybciej ustawiają się pod ścianą. Na kolejne hasło ,, Lis wrócił do lasu”, kurczęta kontynuują skakanie.
5.Lepienie z masy solnej wielkanocnych przysmaków. Po wyschnięciu pomalowanie ich na odpowiednie kolory.
6. Słuchanie piosenki ,,Pisanki, pisanki”. https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8
Wtorek 07.04.2020r.
- Karty pracy strona 30
Dziecko:
- rysuje po szarych liniach rysunek pisanki,
- koloruje rysunek,
- ogląda obrazki, naśladuje miny przedstawione na obrazkach, nazywa emocje, wskazuje pisankę: wesołą, wystraszoną, smutną, złą.
2. Ćwiczenia ruchowe przy piosence ,, Pisanki, pisanki”. https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8
Dziecko maszeruje, podskakuje i przeskakuje z nogi na nogę. Podczas przerwy w muzyce wykonuje obrót wokół siebie i ponownie maszeruje. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3. Nauka piosenki ,, Pisanki, pisanki”. https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8.
4. Pisanka wielkanocna- składanie obrazka według wzoru.
Rodzic pokazuje dziecku obrazek przedstawiający pisankę wielkanocną (załącznik pisanka wtorek). Dziecko przecina pisankę po wyznaczonych liniach, następnie składa ją w całość. Po wykonaniu zadania opisuje pisankę.
5.Wykonanie zajączka wielkanocnego ze skarpetki. https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8
Potrzebne materiały: skarpetka, ryż lub kasza, sznurek, wstążka, marker.
JĘZYK ANGIELSKI
Witam serdecznie!
Pracę na dziś i jutro zamieszczam w załączniku.
Pozdrawiam
M.Bednarek
Środa 08.04.2020r.
- ,,Ukryte jajka”- odszukiwanie ukrytych w pokoju sylwet jajek. Określenie ich położenia.
Dziecko poszukuje wyciętych z papieru sylwet jajek, które rodzic umieścił w różnych miejscach w pokoju. Kiedy dziecko odnajdzie sylwetę jajka określa miejsce, gdzie została ona odnaleziona.
- Karta pracy strona 31.
Dziecko:
- wskazuje w każdej ramce obrazek, który różni się od pozostałych
- nazywa to co widzi na zdjęciach
- odszukuje w naklejkach obrazki symboli wielkanocnych, naklejają je na ich cieniach..
- Słuchanie rymowanki Iwony Fabiszewskiej ,,Wielkanocne jajka”
,, Pisanki to jajka malowane.
Różnymi wzorami są ozdabiane.
Mogą być w paski, mogą być w ciapki,
Mogą być w kropki, mogą być w kwiatki.
Więc dziś pisankę pomalujemy,
Potem do domu ją zaniesiemy.”
Pytania do rymowanki:
- O czym była ta rymowanka?
- Jak były pomalowane jajka?
-Jak jeszcze inaczej można ozdobić jajka?
4.Wyprawka plastyczna – karta pracy 11 ,,Jajko wielkanocne” .
Dziecko wypycha z karty kształt jajka. Maluje je farbami według własnych pomysłów. Po wyschnięciu wycina paski w różnych kolorach. Przykleja je według własnych pomysłów.
Propozycje do wykorzystania według uznania w czwartek 9.04.2020r.
i piątek10.04.2020r.
- Nauka piosenki ,,Pisanki, pisanki”. https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8.
- Karty pracy strona 32.
- Udział w konkursie ,,Ozdoby Wielkanocne” ( załącznik KONKURS WIELKANOCNY).
- Wykonanie kartki świątecznej.
- Malowanie pisanek.
- Karty pracy (załączniki).
Przypominam o wysyłaniu zdjęć na adres
e-mail m.stepien@spcieladz.pl Pozdrawiam Magdalena Stępień
------------------------------------------------------------
Środa 15.04.2020r.
1.Karta pracy, cz. 2, nr 33.
Dziecko:
− nazywa zwierzęta i dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby),
− koloruje rysunek dwóch wybranych zwierząt,
− rysuje po śladzie drogę konia do stajni.
2. Zabawa ruchowa ,,Dumny kogut”.
Dziecko jest kogutem. Na sygnał rodzica : klaśnięcie, kogut porusza się dostojnym krokiem (powoli, idąc noga za nogą), z podniesioną głową, w różnych kierunkach. Na drugi sygnał: dwa klaśnięcia, przystaje, wspina się na palce i woła: Kukuryku!
3.Słuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej Domy zwierząt.
Rodzic czyta dziecku wiersz.
,,W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam,
a w budzie siedzi piesek; nie lubi, gdy jest sam.
W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią,
a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą.
A krowy? Pewnie wiecie, obora to ich dom. Gdy wrócą już z pastwiska, tu muczą piosnkę swą.”
4.Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta:
-O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?
- Jak nazywa się dom świnki (psa, konia, kury, krowy)?
-Jakie jeszcze inne zwierzęta oprócz kury mogą mieszkać w kurniku?
5.Otocz niebieską pętlą pieski, a czerwoną kotki. Porównaj ich liczbę.
( załącznik porównaj )
JĘZYK ANGIELSKI
Dzień dobry!
Prace na dziś zamieszczam w załączniku.
Pozdrawiam
M.Bednarek
Czwartek 16.04.2020r.
1.Rozwiązywanie zagadek
Na śniadanie owies je, czasem rżeniem wita cię. (koń)
Ma ryjek różowy i małe kopytka. Wszystko ładnie zjada ze swego korytka. (świnia)
Ptak domowy, jajka znosi i o ziarnka, gdacząc, prosi. (kura)
Je trawę na łące, czasem łaty ma. A gdy rolnik ją wydoi, to mu mleko da. (krowa)
Kiedy idzie polną ścieżką, kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka)
2.Karty pracy, cz. 2, nr 34–35.
Dziecko:
− odszukuje wśród naklejek zdjęcia młodych osobników zwierząt przedstawionych na obrazku,
− nakleja je obok rodziców,
− naśladuje odgłosy zwierząt – młodych i dorosłych,
− nazywa zwierzęta, które są na zdjęciach; otacza pętlami zwierzęta, które są zwrócone w tę samą stronę.
3.Wyprawka, karta nr 23 – ,,Wiejski zwierzyniec”.
Dziecko:
− wycina z karty pracy wszystkie kształty zaznaczone konturami,
− składa je i skleja według instrukcji,
− dokleja śwince uszy, a kurczęciu skrzydła i grzebień we właściwych miejscach, zgodnie z instrukcją.
4.Improwizacja ruchowa do piosenki ,,Gdacze kura” https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
5.Pokolorowanie obrazków zgodnie z poleceniem ( załącznik pokoloruj według polecenia).
6.Zagranie w grę ( Załącznik gra 16.04.20r.).
Piątek 17.04.2020r.
1.Karta pracy, cz. 2, nr 36.
Dziecko:
− łączy obrazki zwierząt z ich cieniami,
− rysuje w ogonie każdego koguta tyle piór, ile wskazuje liczba kropek na karteczce.
2.Zabawa ruchowa ,,Pora karmienia”.
Dziecko swobodnie maszeruje po pokoju, naśladując sposób poruszania się kury. Na dźwięk tamburynu (klaśnięcia) zatrzymuje się, kuca i stuka palcem wskazującym w podłogę – je ziarenka.
3.,,Niespodzianka dla pieska” – nawijanie wełny na rolkę. Usprawnianie mięśni drobnych palców. Dla dziecka rolka po ręczniku papierowym, kawałki wełny, rolka po papierze toaletowym.
Rodzic daje dziecku (pieskowi) rolkę, np. po ręczniku jednorazowym lub papierze toaletowym, do którego jest przymocowany koniec rozwiniętego kawałka wełny. Do drugiego końca wełny jest przywiązana rolka po papierze toaletowym – kość dla psa. Dziecko nawija wełnę na rolkę, obracając ją palcami dookoła własnej osi – piesek stara się w jak najszybszym tempie zdobyć smakowitą kość.
4.Słuchanie wiersza Iwony Róży Salach ,, Bajka”.
,,Zapraszam dzieci na bajkę, w której kot pali fajkę – pyku, pyku, pyk.
Ja sama jej nie pamiętam, więc bajkę powiedzą zwierzęta.
– Ko, ko – kokoszka zaczęła i szybko odfrunęła.
– Kukuryku! – zapiał kogutek i jeszcze szybciej uciekł.
– Gul, gul – indyki pisnęły. – Mee – potem kozy zaczęły.
– Gę, gę – gąski zagęgały, lecz bajki mówić nie chciały.
– Kwa, kwa – kaczki krzyknęły.
– Kwi, kwi – świnki kwiknęły.
– Muuu – głośno ryknęła krowa.
– Beee – baran jej zawtórował.
– Miau, miau – kotki zapiszczały.
– Ihaha – koniki głos dały.
– Hau, hau, hau – krzyknęły szczeniaczki.
Głosów był wybór taki!
Zwierzęta ryczały, beczały, kwakały, gdakały i piały, szczekały, gęgały, miauczały, lecz bajki nie powiedziały.”
5.Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic zadaje pytania:
− Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
− Jakimi głosami odzywały się zwierzęta?
− Dlaczego zwierzęta nie opowiedziały bajki?
6.Otocz pętlą zwierzęta mieszkające na wsi ( załącznik zwierzęta na wsi).
Proszę o codzienne wysyłanie zdjęć wykonanych prac na adres e-mail m.stepien@spcieladz.pl . Pozdrawiam Magdalena Stępień